СТОКОВИ ТЪРЖИЩА

Допълнителни данни във връзка с дейността на пазарите на едро в България.   

 

Във връзка с постъпили запитвания за изясняване на същността, функциите и задачите на „Пазар на производителя” и на база на направените проучвания, свързани с добрите успешни търговски практики в Европейския съюз предоставяме дефиниция на понятието „Пазар на производителя”, доколкото до момента в България не съществува правна дефиниция в действащите нормативни актове:

Пазар на производителя е място и инфраструктура за търговия на едро, на което производители, регистрирани по Закона за подпомагане на земеделските производители, продават на търговци на едро пресни плодове, зеленчуци и риба.

Основните дейности, извършвани на пазара на производителя са:

  • Организира дейността по окачествяване, сортиране, пакетиране етикиране и съхранение на пресни плодове, зеленчуци и риба;
  • Със специфични за този пазар механизми създава оптимални условия за равнопоставеност и прозрачност на дейността на производителите и търговците;
  • Създава, поддържа и управлява механизми и система за гарантиране на максимална реализация на продукцията, предложена на пазара от производителите.
 
 

© Gescom Ltd 2011 г. All rights reserved. Created by Gescom IT TEAM