ДЪРЖАВНА КОМИСИЯ ПО СТОКОВИТЕ БОРСИ И ТЪРЖИЩАТА
ХАРТА НА КЛИЕНТА
Държавната комисия по стоковите борси и тържищата към Министерски съвет осъществява своята дейност съгласно Закона за стоковите борси и тържищата, Правилника за устройството и дейността на ДКСБТ и нейната администрация и други нормативни актове.
При своята дейност служителите на ДКСБТ ще се ръководят от тази Харта на клиента.
В Хартата се съдържа описание на нивото на административно обслужване, което може да се очаква в ДКСБТ и информация какво се очаква от клиентите на услуги.
При необходимост Хартата ще бъде актуализирана и допълвана, за да отговаря на променящите се обстоятелства и потребности на клиентите.
По отношение на административното обслужване целите на ДКСБТ са :
-
то да бъде бързо и ефективно;
-
да се осигури лесен достъп до информация;
-
служителите да са компетентни и учтиви;
-
да бъде постигнат максимален резултат и качество на обслужването при минимален разход на финансови и човешки ресурси.
Всяко мнение или препоръка за подобряване на административното обслужване в ДКСБТ ще бъде взето под внимание, като идеите си може да излагате на телефон на тел. (+359 2) 970-60-20
ОТГОВОРНОСТИ
Отговорностите на служителите на ДКСБТ към Вас, включително и при предоставяне на услуги са :
-
Да се отнасят с внимание и уважение към Вас, да зачитат личното Ви достойнство;
-
Да бъдат честни и отзивчиви;
-
Да работят професионално;
-
Да предприемат всички необходими действия за качествено и точно предоставяне на услугите;
-
Да се стремят към създаване на благоприятна обстановка при обслужването на потребителите на административни услуги;
-
При възникване на проблем, да Ви уведомят своевременно за причините довели до това и за очаквания краен срок, в който ще можете да получите услугата;
-
Да спазват конфиденциалност относно всички запитвания и жалби на всеки един потребител на административни услуги, предоставяни от ДКСБТ;
-
Да спазват принципа за равнопоставеност на клиентите на административни услуги.
Вашите отговорности към служителите на ДКСБТ:
-
Да се отнасяте към служителите с уважение.
-
Да не отправяте към служителите обиди, заплахи или каквито и да било действия на физическа саморазправа;
-
Да бъдете точни на уговорените срещи;
-
Да предоставяте своевременно пълна и точна информация;
-
Да предоставяте допълнителна информация, когато Ви е изискана такава;
-
При промяна на обстоятелства, касаещи Вас или друго лице, да уведомявате своевременно за това.
ПОЛЗИ ЗА ВАС
-
Облекчаване на дългите процедури;
-
Намаляване на разходите на средства и време, необходими за извършването на административните услуги от ДКСБТ;
-
Премахване на възможните корупционни практики;
-
Създаване на приятна и делова обстановка за потребителите на административни услуги, предоставяни от ДКСБТ.
ИНФОРМАЦИЯ
Предоставяне на информация и съвети
Служителите на ДКСБТ ще Ви предоставят необходимата информация и съвети за административните услуги, която може да получите относно:
-
Документите, които следва да представите;
-
Действията, които следва да предприемете;
-
Нормативно определения срок за получаване на исканата от Вас административна услуга;
Информация по телефона
Информация за предлаганите от ДКСБТ административни услуги може да получите и по телефона. Когато искате да се свържете с нас, можете да се обадите между 9.00 и 17.30 ч. от понеделник до петък.
На интернет-страницата на ДКСБТ: www.dksbt.bg е публикуван списък на всички служители на Комисията - техните имена, длъжност, специализирана насоченост и телефони.
На тел: (+359 2) 970-60-20 може да получите отговор на общи въпроси, както и да бъдете насочени към подходящия специалист.
Информация на място
Информация можете да получите и ако дойдете на адреса на ДКСБТ - София 1000, ул."Лъчезар Станчев" 13. Подробна карта на местонахождението на ДКСБТ можете да намерите на интернет-страницата на ДКСБТ: www.dksbt.bg
Информация от интернет-страницата на ДКСБТ
Актуална информация за видовете административни услуги на физическите и юридическите лица, които извършва ДКСБТ, може да намерите на интернет-страницата на ДКСБТ:www.dksbt.bg
КОРЕСПОНДЕНЦИЯ
Когато ни пишете
Когато се свързвате с нас по поща, факс или електронна поща, ние ще Ви дадем пълен отговор до 30 дни от датата, на която сме получили писмото, факса или електронния Ви адрес, освен ако в нормативен акт не е предвиден друг срок.
Когато Ви пишем стремежът ни е:
-
всички писма да са съставени на ясен и разбираем език;
-
писмата да Ви дават необходимата информация.
Ако имате оплакване
Когато смятате, че има проблеми при административното обслужване в ДКСБТ, очакваме да ни информирате за това, за да можем да отстраним евентуални нередности и пропуски.
Можете да направите оплакването си писмено или по телефона.
Периодично ще се допитваме до Вас как оценявате нашите услуги.
Ще разговаряме и ще се вслушваме в клиентите, ще предприемаме действия в отговор на техните съвети и препоръки. За целта:
-
Ще се допитваме до клиентите и организациите, които ги представляват, за качеството на извършваните услуги;
-
Ще търсим техните съвети и препоръки и ще използваме информацията за усъвършенстване на предоставяните услуги.
ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ХАРТАТА
Тази Харта е утвърдена от Председателя на ДКСБТ със Заповед № РД 09-196/17.09.2020 г. и е публикувана в интернет страницата на комисията: www.dksbt.bg
(---)